Wij van Appsmen helpen je aan het vormen van online contactkanalen met je klanten. Welke onderdelen van horeca marketing zijn hierbij essentieel? We hebben hier 4 punten opgesomd die volgens ons doorslaggevend zijn.

1. Een app en mobiele website.

Klanten hebben anno 2016 allemaal een smartphone. Deze wordt steeds vaker gebruikt voor het bestellen van eten (zie artikel Distrifood). Het is dus een gigantische gemiste kans wanneer je niet met deze trend mee gaat.

De kenmerken van een goede app of mobiele website zijn dat hij makkelijk in het gebruik moet zijn, de klant snel een keuze moet kunnen maken tussen de gerechten en een makkelijke betaalmogelijkheid bieden. Mobiele (responsive) websites zijn vaak niet ideaal. In vele sites staan bepaalde teksten toch nog in een verkeerde lettergrootte, of valt er informatie weg. Bij Appsmen zorgen we dat dit wordt voorkomen in je eigen app en website.

2. Google Mijn Bedrijf pagina

In Google kun je je eigen restaurant of snackbar registeren, zodat je via Google Maps te vinden bent. Je openingstijden en contactgegevens worden duidelijk weergegeven in je browser. Deze pagina is ook gelinkt aan het Review systeem van Google. Voor het zoekbedrijf is het heel belangrijk dat je hun services gebruikt, door dit te doen scoor je al snel een stuk beter in Google.

Maak nu je ‘Google Mijn Bedrijf’ pagina aan, of neem contact op voor ondersteuning vanuit Appsmen.

3. Facebook

Bijna iedereen in Nederland zit dagelijks op Facebook. Ook je klanten! Het is dus heel belangrijk om Facebook te betrekken in je horeca marketing campagne. Maak een bedrijfspagina aan, om via dit kanaal artikelen te kunnen delen, berichten te kunnen posten en aanbiedingen te kunnen doen van jouw restaurant. Je stuurt normale posts om je huidige fans te bereiken en ze te stimuleren tot nieuwe bestellingen. Daarnaast maak je gebruik van lokale advertentieberichten, zodat je nieuwe klanten bekend maakt met je restaurant en bijvoorbeeld de app kunt laat downloaden.

Benoem ook op je Facebook bedrijfspagina duidelijke je openingstijden en producten, met duidelijke verwijzingen naar je app of website.

Gebruik verder foto’s van hoge kwaliteit voor je facebook pagina, onscherpe foto’s geven een zeer onprofessionele uitstraling.

4. Houd het persoonlijk

Communiceert trots en met passie over je restaurant. Laat zien waar je mee bezig bent en deel mijlpalen (zoals records aan bestellingen, werknemer van de maand-uitreikingen). Het maakt je kanaal persoonlijk, waardoor klanten je eerder onthouden en je een gunfactor ontwikkelt richting je zaak.

Je eigen horeca marketing campagne

Dit artikel geeft een kort overzicht voor het opzetten van je eigen horeca marketing campagne. Heb je meer vragen of ben je op zoek naar ondersteuning? Neem dan contact met ons op!