Pushbericten sturen via je bestel app

Via de bestel app van Appsmen, hebben restauranteigenaren de mogelijkheid om pushberichten te versturen. Een pushbericht is een kort bericht dat op het scherm van de telefoon getoond wordt. Ook al heeft de gebruiker de app niet eens open, hij krijgt het bericht direct te zien; een bericht dat niemand kan ontgaan. Zo kun je een pushbericht gebruiken voor `Breaking News´ of aanbiedingen. Wij zien dat veel restauranteigenaren generieke acties via een pushbericht onder de aandacht brengen. Bijvoorbeeld de actie van de week of een algemene kortingsactie. Hiermee brengen zij hun business snel en eenvoudig onder de aandacht. Maar er is veel meer uit te halen!

Lees hier meer over het succesvol versturen van pushberichten

Zodra je via de bestel app met regelmaat unieke kortingen en acties promoot, wordt het extra interessant voor klanten om jouw app te downloaden. Denk bijvoorbeeld aan “het tweede broodje gratis”. Geef een aantrekkelijke korting weg die nergens anders te vinden is. Zo spoor je klanten aan om actief gebruik te maken van de app. Daarnaast kun je het gevoel van urgentie creëren door een tijdslot aan de actie te koppelen, zoals: “alleen geldig op woensdag van 18:00-20:00 uur”. Dit zorgt ervoor dat de response nog groter wordt. Men wil deze unieke kans namelijk niet missen.

Via een pushbericht en alle andere kanalen zoals Facebook, stel je klanten op de hoogte van de actie. Vertel dit ook aan klanten die hun maaltijd komen afhalen. Hiermee vergroot je het aantal downloads én het aantal actieve gebruikers van je app. Twee vliegen in één klap!

Zo vergroot je het aantal downloads van jouw app en de response:

    1. Houd met regelmaat een unieke actie, waarbij de kortingscode alleen via de bestel app verkrijgbaar is.
    2. Zorg voor urgentie door een tijdslot aan de actie te koppelen.
    3. Promoot de actie via een pushbericht en alle kanalen buiten de app om.

Wil je meer weten of heb je hulp nodig? Neem gerust contact met ons op of bekijk de inhoud van ons app-pakket.