delft bestelt

Eten bestellen is populairder dan ooit. Het is gemakkelijk, snel en lekker. Maar is het wel zo eerlijk? Wij van Appsmen vinden van niet. Er heerst onvrede onder restauranthouders over de hoge marges (12%) en de machtspositie van grote partijen zoals Thuisbezorgd. We praten al geruime tijd met restauranthouders over deze ontwikkelingen en bedenken samen alternatieven die meer voordeel bieden voor de restauranthouders. Vanuit deze gesprekken zijn Delftse ondernemers en Appsmen gestart met een (h)eerlijk alternatief:

Delft Bestelt

Delft Bestelt

Een bestelkanaal met eerlijke marges voor de restauranthouder, een lokale aanpak en een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dat klinkt mooi, maar een nieuw concept zonder potentiële gebruikers heeft natuurlijk geen kans van slagen. Daarom vroeg Appsmen aan de Delftenaren, wat vinden jullie?

Om er achter te komen wat de mening van Delftenaren zelf is over een lokaal bestelkanaal is Appsmen, gewapend met een survey, de straat op gegaan. Verspreid over een aantal weken en diverse locaties zijn er vele mensen ondervraagd om deze mening in kaart te brengen en statistisch te valideren.

De reacties van Delftenaren

Er wordt graag eten bestelt in Delft. Twee derde van de mensen bestelt wel eens eten. Van deze groep bestelt 40% zelfs eens per twee weken of vaker. Het is goed om te weten dat er voldoende markt is om een nieuw kanaal te lanceren. De vraag rest natuurlijk of men hier ook open voor staat.

Naast dat er in Delft voldoende eten wordt bestelt, blijkt het ook een betrokken stad te zijn. Zo’n 60% van de mensen in Delft houdt wel eens rekening met de lokale ondernemers bij het doen van hun aankopen. Maar liefst 74% van de mensen voelt zich betrokken bij hun regio. Voor de introductie van een lokaal bestelkanaal lijkt dit een goede basis te zijn.

Toen de inwoners hoorden wat restauranthouders moeten afdragen aan Thuisbezorgd, was de primaire reactie van de meeste mensen verbaasd. Enkele voorbeelden: ‘zo veel!’, ‘dit kan echt niet’, ‘ik bestel vanaf nu niet meer bij Thuisbezorgd’. Deze reacties komen ook terug in de cijfers. Van alle respondenten gaf maar liefst 85% aan bij een lokaal bestelkanaal te willen bestellen wanneer deze eerlijker is voor de restauranthouder. Onder mensen die nu thuisbezorgd gebruiken als bestelkanaal ligt dit percentage gelijk. 15% gaf aan hun keuze puur op basis van prijs te bepalen.

Een eerlijker kanaal heeft potentie, maar wat vinden mensen nog meer belangrijk bij het bestellen van eten? Na de top 3: Prijs, kwaliteit en snelheid van bezorging staat het bestelgemak. Dit gemak kan Appsmen met de
ruime ervaring in de bestelsector realiseren. De huidige tevreden klanten base bewijst dat er een solide bestelplatform kan worden neergezet die aansluit bij het gewenste bestelgemak.

Delft Bestelt is druk in ontwikkeling!

Na de rondvraag in Delft kan er gesteld worden dat men in grote getallen bereid is een eerlijkere keuze te maken bij het bestellen van eten. Een uitkomst die aansluit bij de onvrede van de restauranthouder. De antwoorden van Delftenaren geeft vertrouwen voor het (h)eerlijke alternatief: Delft bestelt. De Delftse bezorgrestaurants en wij zijn er daarom ook overtuigd dat met de uitkomst onder Delftenaren, het sentiment bij restauranthouders, de opgebouwde ervaring en de juiste middelen een lokaal bestelkanaal gaat slagen!

Wilt u op de hoogte blijven over onze nieuwe groepsapp? Volg ons dan via Facebook!

Wij van Appsmen helpen je aan het vormen van online contactkanalen met je klanten. Welke onderdelen van horeca marketing zijn hierbij essentieel? We hebben hier 4 punten opgesomd die volgens ons doorslaggevend zijn.

1. Een app en mobiele website.

Klanten hebben anno 2016 allemaal een smartphone. Deze wordt steeds vaker gebruikt voor het bestellen van eten (zie artikel Distrifood). Het is dus een gigantische gemiste kans wanneer je niet met deze trend mee gaat.

De kenmerken van een goede app of mobiele website zijn dat hij makkelijk in het gebruik moet zijn, de klant snel een keuze moet kunnen maken tussen de gerechten en een makkelijke betaalmogelijkheid bieden. Mobiele (responsive) websites zijn vaak niet ideaal. In vele sites staan bepaalde teksten toch nog in een verkeerde lettergrootte, of valt er informatie weg. Bij Appsmen zorgen we dat dit wordt voorkomen in je eigen app en website.

2. Google Mijn Bedrijf pagina

In Google kun je je eigen restaurant of snackbar registeren, zodat je via Google Maps te vinden bent. Je openingstijden en contactgegevens worden duidelijk weergegeven in je browser. Deze pagina is ook gelinkt aan het Review systeem van Google. Voor het zoekbedrijf is het heel belangrijk dat je hun services gebruikt, door dit te doen scoor je al snel een stuk beter in Google.

Maak nu je ‘Google Mijn Bedrijf’ pagina aan, of neem contact op voor ondersteuning vanuit Appsmen.

3. Facebook

Bijna iedereen in Nederland zit dagelijks op Facebook. Ook je klanten! Het is dus heel belangrijk om Facebook te betrekken in je horeca marketing campagne. Maak een bedrijfspagina aan, om via dit kanaal artikelen te kunnen delen, berichten te kunnen posten en aanbiedingen te kunnen doen van jouw restaurant. Je stuurt normale posts om je huidige fans te bereiken en ze te stimuleren tot nieuwe bestellingen. Daarnaast maak je gebruik van lokale advertentieberichten, zodat je nieuwe klanten bekend maakt met je restaurant en bijvoorbeeld de app kunt laat downloaden.

Benoem ook op je Facebook bedrijfspagina duidelijke je openingstijden en producten, met duidelijke verwijzingen naar je app of website.

Gebruik verder foto’s van hoge kwaliteit voor je facebook pagina, onscherpe foto’s geven een zeer onprofessionele uitstraling.

4. Houd het persoonlijk

Communiceert trots en met passie over je restaurant. Laat zien waar je mee bezig bent en deel mijlpalen (zoals records aan bestellingen, werknemer van de maand-uitreikingen). Het maakt je kanaal persoonlijk, waardoor klanten je eerder onthouden en je een gunfactor ontwikkelt richting je zaak.

Je eigen horeca marketing campagne

Dit artikel geeft een kort overzicht voor het opzetten van je eigen horeca marketing campagne. Heb je meer vragen of ben je op zoek naar ondersteuning? Neem dan contact met ons op!

De commissie van Thuisbezorgd

Er wordt de laatste weken vaker geschreven en informatie gedeeld over welke commissie Thuisbezorgd rekent. Onlangs verscheen weer een artikel in MissetNederland over de volume discounts die Thuisbezorgd rekent. De marktleider rekent gemiddeld 12 procent aan commissie over hun omzet, maar biedt nu dus korting aan grotere spelers die bepaalde verkoopaantallen halen. Op zich een logische gedachte vanuit Thuisbezorgd, zij vrienden het meest aan klanten met meer bestellingen. Deze beslissing maakt het echter nog moeilijker voor de kleinere partijen om tegen de franchises op te boksen. Thuisbezorgd geeft hiermee duidelijk haar voorkeur aan voor de grotere partijen in de markt.

Een alternatief voor commissie Thuisbezorgd

Toch melden veel restaurants zich aan op Thuisbezorgd, omdat het bestellingen oplevert voor het restaurant. En bestellingen laten de kassa rinkelen. Maar als je 12% van je verkoopprijs moet afdragen, wat houd je dan nog over? En normaal kun je meer verkopen aan bestaande klanten, maar omdat Thuisbezorgd dit niet deelt, weet je ook niet wie je huidige klanten zijn.
Vanuit de markt zien wij dat steeds meer restaurants het heft in eigen hand willen nemen. Zelf online contact met de klant, om nieuwe klanten te werven en trouwe klanten te bedienen en te belonen.

De voordelen van een eigen app

Een eigen app maakt dit alles mogelijk. Het verzamelen van informatie van je klanten (favoriete maaltijd, normale dag van bestelling) en hier iets mee doen (bijvoorbeeld korting aanbieden op het lievelingsgerecht van een klant, op dagen dat deze klant normaal niet bestelt). Het geeft u als restauranteigenaar het heft weer in handen en u onderscheidt u richting uw trouwe en nieuwe klanten.

Zoekt u dus een alternatief voor commissie Thuisbezorgd.nl en het ontbreken van het contact met uw eigen klanten? Bekijk dan ons aanbod voor het lanceren van uw eigen bestel app of neem direct contact op.

 

appsmen-de-kracht-van-unieke-acties-via-jouw-bestel app

Pushbericten sturen via je bestel app

Via de bestel app van Appsmen, hebben restauranteigenaren de mogelijkheid om pushberichten te versturen. Een pushbericht is een kort bericht dat op het scherm van de telefoon getoond wordt. Ook al heeft de gebruiker de app niet eens open, hij krijgt het bericht direct te zien; een bericht dat niemand kan ontgaan. Zo kun je een pushbericht gebruiken voor `Breaking News´ of aanbiedingen. Wij zien dat veel restauranteigenaren generieke acties via een pushbericht onder de aandacht brengen. Bijvoorbeeld de actie van de week of een algemene kortingsactie. Hiermee brengen zij hun business snel en eenvoudig onder de aandacht. Maar er is veel meer uit te halen!

Lees hier meer over het succesvol versturen van pushberichten

(meer…)

appsmen eigen pizza bestel app Pizza Amsterdam

Pizza Amsterdam

Bezorgrestaurant in Amsterdam Oud-West. Sinds 2008 bezorgen zij pizza’s voor Amsterdammers die geen tijd hebben om te koken, maar toch een lekkere en gezonde maaltijd willen. Ja, pizza kan ook in de gezonde categorie vallen! Pizza Amsterdam gebruikt vooral biologische producten en maakt alles iedere dag vers. Hamid Talaa, eigenaar van Pizza Amsterdam, vertelt dat de vrijheid die hij heeft als eigen ondernemer zijnde, het allerleukste is. “Je bent vrij om te kiezen met welke leveranciers je in zee gaat, wat voor kwaliteit je wilt leveren, hoe je je producten maakt en hoe je met je klanten omgaat. Pizza Amsterdam staat voor kwaliteit. Wij doen er alles aan om mensen blij te maken en hen de beste pizza te bezorgen.”

(meer…)

appsmen pushberichten

Stimuleer je klanten tot koop met push berichten

Pushberichten versturen werkt. Wij vertellen je graag waarom ze niet mogen ontbreken in jouw marketingstrategie.

Wat zijn pushberichten

Dit zijn eenvoudige berichten per sms, die in het kort alle informatie weergeven die je wilt verzenden. Omdat je niet hele lappen tekst hoeft te produceren, zoals bijvoorbeeld bij nieuwsbrieven, zijn ze makkelijk in het gebruik. Daarnaast blijken ze erg effectief, want ze worden vaak en snel gelezen. Omdat het berichtje in een toestel blijft staan en je het zodoende regelmatig tegenkomt, is het ook nog eens onmogelijk te missen.

Met pushberichten breng je je business dus snel en eenvoudig onder de aandacht van je klanten. Schrijf je de berichtjes zelf, dan maak je het contact met de klant persoonlijk. Je kunt alle informatie in een pushbericht verwerken, die je maar wilt: acties, activiteiten, nieuwe weekmenu´s, verwijzing naar de bestelapp, etc. En natuurlijk is dit medium bij uitstek geschikt voor last-minute acties.

Gebruik pushberichten met mate

Eén goede raad: overstelp je klanten niet met berichten. Het kan ook te veel worden. Eén keer per week of één keer per twee weken is voldoende. Hou het versturen wel vol en haak niet al na een paar maanden af. De klant rekent er immers op. Het meest ideale moment om een pushbericht te versturen, is vlak voor het weekend. Dan worden de plannen gesmeed om erop uit te gaan! Een gemakkelijke hap is voor velen dan interessant.
Ook berichten op normaal rustige dagen of rond evenementen (het WK voetbal) leiden vaak tot toenemende verkopen. Het helpt je restaurant om meer omzet te draaien!

Nog niet gestart met pushberichten? Redenen genoeg om er nu aan te beginnen. Neem dus nu contact met ons op over onze app en de mogelijkheden van pushberichten. Of bekijk onze producten voor meer informatie.

appsmen: mustapha over innoveren

Mustafa bij Appsmen

Als ik Appsmen moet omschrijven als bedrijf dan denk ik vooral aan een gepassioneerd team. Een team dat continu bezig is met innovatie en open staat voor nieuwe ideeën. Nog maar 3 maanden geleden ben ik terecht gekomen bij Appsmen als stagiair sales manager. Via een online platform voor stageplaatsen, had ik net mijn eerste sollicitatie verzonden en voordat ik het wist had ik al een reactie binnen. En niet zomaar een reactie. “Of ik op gesprek wilde komen”. Een week later zat ik op het kantoor van Appsmen en had ik een enorm leuk gesprek met Kadri en Kerem, de twee directeur/eigenaren. Nog voor het einde van het interview waren we er al uit. We gingen van start.

(meer…)

klanten via je eigen bestel app van Appsmen

Onze toegevoegde waarde voor jouw restaurant: je eigen app

Appsmen werkt alweer vier jaar aan de opbouw en uitbreiding van vele vaste klantenkringen voor restaurants, via de eigen bestel apps van restaurants in heel Nederland. In deze periode hebben we geleerd hoe we het verschil kunnen maken: door telkens weer nieuwe innovatieve oplossingen op de markt te brengen, continu actief mee te denken en de krachten te bundelen voor het binnenhalen van meer klanten via je eigen bestel app. Op die manier weten we talloze klanten te boeien én te binden met onze apps en verdere services.

(meer…)

Via Facebook meer klanten

Wist je dat ruim 7 miljoen Nederlanders dagelijks op Facebook zitten? Iedere dag nemen ze wel even een kijkje op hun tijdlijn en scrollen ze door de nieuwste posts. Dat betekent dat 40% van jouw klanten dit ook doet. Een ideaal kanaal dus om met hen in contact te staan. Bovendien kun je hier ook aanbiedingen en acties onder de aandacht brengen om via Facebook meer klanten aan te trekken.

(meer…)

Zoals in onze vorige blog besproken, is Facebook een ideaal kanaal om op een laagdrempelige manier in contact te staan met je klanten. Maar wekelijks je Facebookpagina onderhouden kost uiteraard tijd. Tijd die je zo efficiënt mogelijk wil gebruiken. Een Facebookpagina met 80 volgers is niet zo leuk om te onderhouden. Maar wat als je een bereik op Facebook hebt van ruim 500 mensen, die je kunt bereiken met één post? Dan wordt het een stuk interessanter.

(meer…)