De commissie van Thuisbezorgd

Er wordt de laatste weken vaker geschreven en informatie gedeeld over welke commissie Thuisbezorgd rekent. Onlangs verscheen weer een artikel in MissetNederland over de volume discounts die Thuisbezorgd rekent. De marktleider rekent gemiddeld 12 procent aan commissie over hun omzet, maar biedt nu dus korting aan grotere spelers die bepaalde verkoopaantallen halen. Op zich een logische gedachte vanuit Thuisbezorgd, zij vrienden het meest aan klanten met meer bestellingen. Deze beslissing maakt het echter nog moeilijker voor de kleinere partijen om tegen de franchises op te boksen. Thuisbezorgd geeft hiermee duidelijk haar voorkeur aan voor de grotere partijen in de markt.

Een alternatief voor commissie Thuisbezorgd

Toch melden veel restaurants zich aan op Thuisbezorgd, omdat het bestellingen oplevert voor het restaurant. En bestellingen laten de kassa rinkelen. Maar als je 12% van je verkoopprijs moet afdragen, wat houd je dan nog over? En normaal kun je meer verkopen aan bestaande klanten, maar omdat Thuisbezorgd dit niet deelt, weet je ook niet wie je huidige klanten zijn.
Vanuit de markt zien wij dat steeds meer restaurants het heft in eigen hand willen nemen. Zelf online contact met de klant, om nieuwe klanten te werven en trouwe klanten te bedienen en te belonen.

De voordelen van een eigen app

Een eigen app maakt dit alles mogelijk. Het verzamelen van informatie van je klanten (favoriete maaltijd, normale dag van bestelling) en hier iets mee doen (bijvoorbeeld korting aanbieden op het lievelingsgerecht van een klant, op dagen dat deze klant normaal niet bestelt). Het geeft u als restauranteigenaar het heft weer in handen en u onderscheidt u richting uw trouwe en nieuwe klanten.

Zoekt u dus een alternatief voor commissie Thuisbezorgd.nl en het ontbreken van het contact met uw eigen klanten? Bekijk dan ons aanbod voor het lanceren van uw eigen bestel app of neem direct contact op.